06/8/59

مقاومت در شرق آبادان.

درگیری در جبهه های جنوبی جنگ : بمباران و تقویت نیروهای دشمن ـ درگیری محدود ـ مقاومت و عملیات چریكی خودی .

درگیری در جبهههای میانی جنگ : تقویت نیروی دشمن در هلاله ـ آتش خودی در قصرشیرین ـ برتری خودی در تنگ حاجیان و علیآباد . به غنیمت گرفتن هلیكوپتر دشمن در مهران .

اعلام مواضع انقلاب و جمهوری اسلامی توسط امام خمینی : عدم مقابله به مثل در زدن شهرهائی چون دزفول ـ دلایل عدم امكان صلح با صدام ـ معیارهای پیروزی .

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل : حمله موشكی عراق به دزفول ؛ موضع تندروها را در مجلس ایران دربارة موضع گروگانهای آمریكایی تقویت كرده است . تحول مثبت اینكه رسیدگی به مسئله گروگانها به پایان جنگ موكول نشد .

اظهارات جیمی كارتر درباره تحول تسلیحات قبلاً خریداری شده ایران ، در صورت آزادی گروگانها ، در مناظره انتخاباتی با ریگان ـ انتقاد سخنگوی وزارت خارجه آمریكا از طرح محاكمه گروگانها در ایران ـ هشدار كیسینجر به مقامات امریكا در مورد نزدیكی به ایران .

بازتاب جهانی مسائل مطروحه درباره گروگانگیری : هشدار به آمریكا درباره دادن امتیاز به ایران و تشریح تبعات منفی این اقدام

06/8/63

سه گزارش از اقدامات دشمن در هور كه نشان دهنده حساسیت عراق نسبت به این منطقه است.

ادامه تبلیغات ضدایرانی رسانههای غربی با محور ادعای ارسال اسلحه از اسرائیل به ایران جهت تأثیرگذاری بر افكار عمومی كشورهای عربی به نفع عراق.

06/8/65

بررسی طرح مانور قرارگاههای كربلا، قدس و نوح در عملیات بزرگ آتی. مشكل كمبود یگان رزم و مشكلات وضعیت زمین در اجرای عملیات آتی.

گزارش معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه از وضعیت كلی، اقدامات و حساسیتهای دشمن در جبهه های مختلف. حساسیت بیشتر دشمن به منطقه غرب.

تجاوز 9 هواپیمای دشمن به منطقه عملیاتی جنوب و شهرهای دزفول و اندیمشك برای زدن رادارها و سایت موشكی. سقوط یك هواپیمای دشمن. یك نفتكش ایرانی در 140 كیلومتری خارك هدف قرارگرفت.

شرارتها و درگیریهای ضدانقلابیون در شمالغرب. عملیات ناموفق خودی در ارتفاعات بوكان. دستگیری چند نیروی شناسایی دشمن در منطقه سردشت.

سومین حمله ارتش عراق (ظرف یك هفته) به مواضع اتحادیه میهنی كردستان عراق، ادعای عراق از موفقیت این حمله و رد آن از طرف اتحادیه. درخواست عراق از تركیه برای حضور بیشتر ارتش تركیه جهت برقراری امنیت در استان كركوك عراق.

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/08/06.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved