02/8/60

بازدید یك هیات از شورای عالی روسیه بنا به دعوت مجلس عراق، از این كشور.

02/8/62

انفجار مقر تفنگداران آمریكایی در بیروت توسط مسلمانان

02/8/63

ادامه فعالیت هوایی دشمن در منطقه عملیاتی میمك با 4 نوبت بمباران این منطقه؛ بمباران جزیره مجنون اعلام نتایج عملیات میمك در مطبوعات توسط قرارگاه عملیاتی مشترك ارتش و سپاه در غرب كشور؛ ستاد تبلیغات جنگ از فرماندهان عراقی كه به خاطر شركت در عملیات میمك در خطر اعدام قرار گرفته اند دعوت كرد كه به جمهوری اسلامی ایران پناهنده شوند.

بازدید بیش از سی تن از خبرنگاران كشورهای خارجی از منطقه عملیاتی؛ میمك؛ ابلاغیه فرماندهی كل سپاه به فرماندهی منطقه شمالغرب در خصوص تدارك امكانات لازم برای بازدید خبرنگاران خارجی.

ادامه شناسایی خودی در هور در ادامه مقدمات عملیات بزرگ آتی.

گزارش استفاده عراق از گازهای خفه كننده و اشك آور در منطقه نوسود وسیله توپخانه.

گزارش معاونت عملیات و اطلاعات نزاجا به فرماندهی قرارگاه مركزی سپاه پاسداران در خصوص سلاحهای ارسالی همسایه های عراق به این كشور طی روزهای گذشته درگیری تردد و تحركات ایذایی ضدانقلاب در نقده، میاندوآب، بوكان، سردشت و مریوان؛ ادامه روند تسلیمیها درگیری نیروهای حزب دمكرات عراق با نیروهای بعثی؛ پیام رهبر این حزب به رهبر لیبی و درخواست از وی برای وساطت نزد كشورهای ذیربط جهت متوقف نمودن تجاوز علیه ملت كرد و پاسخ قذافی.

02/8/65

حمله شدید هواپیماهای دشمن به مناطق غیرنظامی و نظامی غرب كشور، از جمله: باختران، اسلام آباد، سرپلذهاب، گیلانغرب، هرسین، سردشت، همدان و اراك. در بمباران منطقه سردشت 30 تن شهید و 50 تن مجروح شدند. در این حملات دو هواپیمای دشمن سرنگون شد. اظهارات خلبان هواپیمای ساقط شده عراقی درباره حملات امروز دشمن.

تمرینهای نظامی و آماده باش واحدهای نظامی دشمن در شرق بصره. حمله اتحادیه میهنی كردستان عراق به مراكز نظامی دشمن در منطقه دوكان.

حملات ناموفق ارتش عراق به مواضع اتحادیه میهنی كردستان عراق، انهدام قوای دشمن، از دست دادن تجهیزات و سرنگونی سه هلیكوپتر عراقی در این حملات. انهدام یك نیروگاه و یك پایگاه نظامی عراق در شهر دهوك به دست كردهای عراقی.

آقای هاشمی رفسنجانی در خطبههای نمازجمعه تهران به تشریح وضعیت فعلی جنگ، عملیات فتح1 و بروز تردید در حامیان عراق پرداخت و به مقامات تركیه در مورد چشمداشت به شمال عراق هشدار داد و درباره اجلاس اخیر اوپك و حمله دشمن به هواپیماهای غیرنظامی مطالبی بیان كرد.

 وزیر خارجه عراق با ادعای وجود 60هزار اسیر جنگی عراقی در ایران و 13هزار اسیر جنگی ایرانی در عراق، خواستار بازگشت همه اسیران به كشورهایشان شد.

درخواست سنای امریكا از كابینه ریگان برای تعیین استراتژی نظامی امریكا در خلیج فارس در مدت 30 روز.

02/8/66
اجلای وزرای خارجه كشورهای شورای همكاری خلیج فارس در ریاض در این جلسه طرح قطع رابطه سیاسی اعراب با ایران در اجلای آتی سران عرب در امان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/08/02.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved