24/05/61
تجاوز هوایی 71 جنگنده نیروی هوایی عراق به چند منطقه كشور از جمله شهر ایلام. در حملات مسلمانان انقلابی عراق به دو خودرو متعلق به مسئولان امنیتی این كشور به یك پاسگاه عراقی در غرب این كشور.، 13 تن از مأموران حكومت عراق كشته یا زخمی و شماری نیز تسلیم شدند. سخنگوی وزارت كشور عراق: دو تن از افراد وزارت امنیت عراق در حمله مجاهدین انقلاب اسلامی عراق كشته شدند. پانزده تن از افراد مسلح و از گروهكهای كومله و دمكرات در مناطق "3" و "7" سپاه و شهرهای بوكان، سنندج و بانه، با تسلیم خود به نیروهای جمهوری اسلامی تقاضای اماننامه كردند. فرمانده لشكر 30 زرهی سپاه: روسیه و فرانسه تعدادی تانك فوق مدرن "تی 76" مجهز به اشعه لیزر و دوربینهای مادون قرمز و 500 دستگاه موشك "بن فارد" در اختیار عراق قرار دادند. مدیریت اطلاعات نظامی ارتش عراق در بخشنامهای به نیروهای نظامی این كشور در خصوص مراجعات مكرر آنان به كنسولگریهای كویت در عراق جهت گرفتن ویزا برای خود و خانوادههایشان، هشدار داد. رئیس مجلس ایران در ادامه سفر خود به هند: این قابل قبول نیست كه یك اقلیت محدود (دو بلوك مقتدر جهان)، اكثریت عظیم بشریت را در اسارت سیاسی نظامی و فرهنگی خود داشته باشد. "كاظمپور اردبیلی" دلایل مخالفت ایران با برگزاری اجلاس وزیران خارجه كشورهای غیرمتعهد در بغداد را در جلسهای در هند تشریح كرد. آقای "غرضی" نامه رئیسجمهور ایران را به نخستوزیر الجزایر تسلیم كرد. رئیسجمهور یمن جنوبی: ما با تشكیل كنفرانس جنبش عدمتعهد در بغداد مخالفیم. وزیر مشاور در امورخارجه مغرب با پیامی از پادشاه كشورش برای صدام، به بغداد رفت. نیروهای صهیونیستی پس از پاكسازی یك منطقه در جنوب بیروت، منزل مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی را به دلیل وجود پوسترهای امام خمینی و مطبوعات انقلاب اسلامی، به آتش كشیدند.
24/05/63
رای اعتماد مجلس به 15 تن از وزرای كابینه
24/05/65
اقدامات آمادگی قرارگاه حمزه و یگانهای عملكننده در عملیات آتی حاجعمران؛ وضعیت دشمن و خطوط پدافندی منطقه؛ گزارش فرماندهان یگانها از وضعیت سازمان رزم و پیشرفت شناساییها؛ اظهارات فرمانده سپاه درباره اوضاع ارتش عراق، لزوم سرعت و قاطعیت در اجرای عملیات و یادآوری تأكید امام بر انجامدادن عملیاتهای پیدرپی. یك نفتكش ژاپنی كه عازم عربستان بود، در نزدیكی دوبی مورد اصابت یك موشك قرار گرفت. خبرگزاری آسوشیتدپرس این اقدام را به ایران نسبت داد. فرمانده نیرویهواییعراق اعلام كرد كه ما مصمم هستیم ایران را از منابع اقتصادیاش محروم كنیم. تأسیسات خارك طی یك سال گذشته 126 بار مورد حمله عراق قرار گرفته است. سخنگوی دولت عراق: 250 هزار دانشجو پس از پایان امتحاناتشان مستقیماً به اردوگاههای آموزشی ارتش میروند و كلیه دانشگاهها تا فوریه 1987(اواسط بهمن ماه) بسته خواهدبود. گزارش اطلاعات نیروی زمینی سپاه از وضعیت و چگونگی بازسازی لجستیكی ارتش عراق. خرید تسلیحاتی عراق از فرانسه و برزیل؛ فرانسه 20 هلیكوپتر انتقال نیرو به عراق میدهد. عراق متخصصین كشورهای منطقه را با وعده مزایای فوقالعاده، به همكاری فراخواند. بیانیه وزارت خارجه عراق در پاسخ به خواست دبیركل سازمانملل: عراق از هرگونه تلاش دبیركل بر اساس پنج اصل پیشنهادی صدام حسین، استقبال میكند اما خود را ملزم میداند كه از كلیه ابزارهای قانونی برای ضربه زدن به ماشین جنگی ایران استفاده كند. آقای هاشمی رفسنجانی: «حمله آینده نیروهای رزمنده، حمله نهایی نیست بلكه سرنوشتساز است؛ امریكاییها درباره خراب بودن اوضاع عراق دیر به نتیجه رسیدهاند؛ امریكا اعلام میكند كه ما با شورویها به توافقاتی رسیدهایم كه جنگ پایان پذیرد. افراد سادهلوح و لیبرالها و رفاهطلبها نمیدانند اگر جنگ به این صورت تمام شود، ایران و ملت عراق و منطقه آینده درستی نخواهند داشت.» قاسملو رهبر حزب دمكرات كردستان ایران اعلام كرد: ما همكاری با دولت عراق را قبول داریم زیرا ایران دشمن مشترك ماست. ما در داخل ایران میجنگیم و عراق در مرزها. درخواست اسیران عراقی اردوگاه سمنان برای شركت در جنگ علیه نیروهای رژیم بعث. ده بمبافكن نیروی هوایی تركیه با هماهنگی عراق مواضع مخالفان كرد این كشور در داخل خاك عراق را بمباران كردند.

عاشورای 2

24/05/66
تثبیت خطوط پدافندی در منطقه عملیاتی  نصر7  ، بازدید خبرنگاران از این منطقه و گزارش گاردین از  عملیات نصر7  . درگیری نیروهای خودی به عناصر حزب دمكرات در روستاهای  پارستان  و  نلوسه  سردشت . مینروبی آبهای خلیج فارس و دریای عمان به كوشش ناوگان نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران . انهدام دومین كشتی در خارج از آبهای خلیج فارس . كشف مینهای جدید در سواحل امارات متحده عربی . انفجار تأسیسات نفتی شركت آرامكو در  رأس الجعیمه  در ساحل عربستان و بیانیه حزبالله حجاز در این باره . گفتار رئیس جمهور در مورد عوامل مؤثر در لشكركشی غرب به خلیج فارس و اقدام انگلستان و فرانسه در اعزام نیرو به این منطقه . دیدار دكتر ولایتی از عمان و تسلیم پیام رئیس جمهور به سلطان قابوس . موضع سلطان قابوس در قبال تحولات خلیج فارس . تأكید رئیس جمهور امریكا بر انجام دادن تعهدات امنیتی امریكا در خلیج فارس و پایان دادن به جنگ . مواضع دولت كویت در برابر ایران : سخنان نخستوزیر كویت در مورد فاجعه مكه ، پایان جنگ ، دعوت از قدرتهای خارجی و مقابله با حملات احتمالی ایران . گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از موضعگیری منفی رسانههای گروهی كویت . تحلیل هفتهنامه  جیمز دیفنس  و  وال استریت ژورنال  از جریان نفت و روابط كشورهای غربی بهخصوص امریكا با ایران و عراق . تحلیل خانم  رابین رایت واسترز  از حملات هوایی عراق در خلیج فارس و روابط ایران و شوروی . برگزاری مانور مشترك امریكا و مصر به نام  ستاره درخشان  . آغاز به كار ستارههای دهگانه  مبارزه با گرانفروشی و احتكار  در تهران .

تثبیت خطوط پدافندی در منطقه عملیاتی  نصر7  ، بازدید خبرنگاران از این منطقه و گزارش گاردین از  عملیات نصر7  .

درگیری نیروهای خودی به عناصر حزب دمكرات در روستاهای  پارستان  و  نلوسه  سردشت .

مین‌روبی آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان به كوشش ناوگان نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران .

انهدام دومین كشتی در خارج از آب‌های خلیج‌فارس . كشف مین‌های جدید در سواحل امارات متحده عربی .

انفجار تأسیسات نفتی شركت آرامكو در  رأس الجعیمه  در ساحل عربستان و بیانیه حزب‌الله حجاز در این ‌باره .

گفتار رئیس‌ جمهور در مورد عوامل مؤثر در لشكركشی غرب به خلیج‌فارس و اقدام انگلستان و فرانسه در اعزام نیرو به این منطقه .

دیدار دكتر ولایتی از عمان و تسلیم پیام رئیس‌ جمهور به سلطان قابوس . موضع سلطان قابوس در قبال تحولات خلیج‌فارس .

تأكید رئیس‌ جمهور امریكا بر انجام دادن تعهدات امنیتی امریكا در خلیج‌فارس و پایان دادن به جنگ .

مواضع دولت كویت در برابر ایران : سخنان نخست‌وزیر كویت در مورد فاجعه مكه ، پایان جنگ ، دعوت از قدرت‌های خارجی و مقابله با حملات احتمالی ایران . گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از موضع‌گیری منفی رسانه‌های گروهی كویت .

تحلیل هفته‌نامه  جیمز دیفنس  و  وال استریت ژورنال  از جریان نفت و روابط كشورهای غربی به‌خصوص امریكا با ایران و عراق . تحلیل خانم  رابین رایت واسترز  از حملات هوایی عراق در خلیج‌فارس و روابط ایران و شوروی .

برگزاری مانور مشترك امریكا و مصر به نام  ستاره درخشان  .

آغاز به كار ستاره‌های ده‌گانه  مبارزه با گران‌فروشی و احتكار  در تهران .

 

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/05/24.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved