28/04/59
فرمانده سپاه قصر شیرین: پس از شكست كودتا اوضاع در مرز آرام شده است

بختیار: اقدامات آینده علیه انقلاب بصورت گسترده‌تر منظم‌تر و با شدت بیشتری انجام مي‌شود.

28/04/61

پاتك سه تیپ در منطقه عملیاتی؛ در محور تیپ 17 قم نیروهای عراقی با تحمل 500 كشته و زخمی و انهدام 10 تانك مجبور به عقبنشینی شدند. فرمانده قرارگاه كربلا در جلسه فرماندهان یگانهای عملیاتی ضمن قدردانی از سرعت عمل یگانها، از فرماندهان خواست از درگیری از راه دور بپرهیزند و دشمن را در حملات خود غافلگیر كنند.

واگذاری یگانهای جدید به قرارگاه فتح برای تداوم عملیات.

حمله نیروهای عراقی در منطقه دهلران: دشمن با تحمل 8 كشته و 15 اسیر ناگزیر به عقب گریخت.

عملیات نفوذی(غدیر) نیروهایخودی در منطقه میمك: 100تن از نیروهایدشمن كشته یا زخمی شدند. در بمباران شهرهای ایلام و خرمآباد، 11 تن شهید و 128 تن مجروح شدند، یك هواپیمای عراقی به وسیله جنگندههای خودی در جنوب مهران سرنگون شد. در گلولهباران شهرهای آبادان و خرمشهر 2 تن شهید و 20 تن مجروح شدند. پاكسازی جاده صائیندژ به تكاب و آزادی 18 روستا در این محور. فرماندار میاندوآب: این محور حدود سه سال در دست نیروهای ضدانقلاب بود.

عملیات مشترك نیروهای خودی در روستای "قاضیآباد" در محور مهاباد ـ پسوه: 10 تن از نیروهای حزب دمكرات كشته یا مجروح شدند. در جاده نقده ـ اشنویه یك خودرو ارتش هدف حمله افراد حزب دمكرات قرار گرفت و 3 تن از نیروهای ارتش به شهادت رسیدند و 3 تن نیز مجروح شدند.

دادستانی انقلاب اسلامی مركز، نشریه "نامه مردم" ارگان حزب توده را توقیف كرد. مخالفت صریح با قوانین شرع اسلام و ایجاد خط انحرافی در مقابل سیاست "نه شرقی نه غربی" از دلایل توقیف این روزنامه ذكر شده است.

در دو روز گذشته 48 تریلر حامل مهمات و ملزومات نظامی از مرز كویت به عراق وارد شده است.

نشریه هرالدتریبون: حمله ایران نگرانی اندكی را در سازمان ملل برانگیخته است. مردم ایران معتقد هستند كه حق آنان در جنگ، 22 ماه به وسیله دنیا و رسانههای گروهی نادیده گرفته شده است.

مقاله نشریه "وال استریت ژورنال" درباره مواضع قدرتهای بزرگ در جنگ ایران و عراق و تشریح روابط ایران و شوروی: «هر دو ابر قدرت از احتمال پیروزی یك ایران انقلابی بر صدام سوسیالیست بعثی وحشت دارند.» این نشریه با برشمردن اختلافات ایران و شوروی افزود: علیرغم غرب ستیزی آیتالله خمینی، شوروی از مواضع شدید ضد كمونیستی ایران شدیداً ناخشنود است.

28/04/63
سفر وزیر خارجه آلمان غربی به ایران.
28/04/64
پرداخت 29 میلیارد دلار در اختیار رژیم عراق از سوی عربستان و امیرنشینهای جنوب خلیج فارس

دیدار سعود الفیصل از ایران.

28/04/65
اقدامات مهندسی، شناسایی، تقویت یك گردان زرهی و اجرای آتش توپخانه به وسیله ارتش عراق و بمباران مواضع خودی به وسیله هواپیماهای عراقی در منطقه فاو. انهدام یك ناوچه غرق شده مورد استفاده كمین دشمن در خورعبدالله توسط قرارگاه نوح. شهید یا مجروح شدن 26 نیروی خودی در حمله نیروهای ضدانقلاب در حوالی پیرانشهر. استاندار كردستان: حزب دمكرات كردستان در دو جبهه سیاسی و نظامی فعال است؛ در جبهه نظامی به پایگاههای خودی حمله میكند و در جبهه سیاسی سعی میكند باب مذاكره را با جمهوریاسلامی ایران باز كند. امام خمینی در دیدار با مسئولان سیاسی - نظامی كشور: حفظ اسلام از حفظ احكام اسلام بالاتر است. شما در جبههها هیچ نگذارید آرامش پیدا كند دشمن ... باید همه ملت ایران در این امر شركت داشتهباشند... اگر یك روز ما اتكای خودمان را از خدا برداشتیم و روی نفت گذاشتیم، یا روی سلاح گذاشتیم، بدانید كه آن روز، روزی است كه ما رو به شكست خواهیم رفت... شاهحسین برای نزدیككردنعراق و سوریه وارد بغداد شد. وزیر اطلاعات عراق: تا زمانی كه سوریه با تهران همكاری میكند، آشتی مجدد بین عراق و سوریه امكان ندارد. اكونومیست: عراق برای مقابله با فشار نظامی ایران در تلاش است تا از اسرائیل هواپیماهای بدون خلبان و اسلحه دریافت كند. آخرین تحولات بازار نفت و افزایش تولید نفت عربستان؛ یك كارشناس اوپك: عربستان با افزایش تولید در پی یك اقدام سیاسی برای تحت فشار قرار دادن ایران است.
28/04/66
آغاز عملیات نامنظم رزمندگان قهرمان اسلام با عنوان فتح هشت در شمال استان موصل آغاز شد . عملیات چریکی فتح 8  با رمز مقدس " یا رسول الله ( ص)"  صورت پذیرفت . این عملیات در عمق 150 کیلومتری خاک عراق و با هدف پاسخگویی به بمباران شیمیایی و تخریب روستاهای کرد نشین توسط عراق، برنامه ریزی شده و به اجرا درآمد. 

بحران ایران و فرانسه: سخنگوی فرانسه گفت امیدوار است بحران ایران و فرانسه منطبق با كنوانسیون 1961 ژنو حل و فصل شود

67/04/28

حمله عراق پس از بیست و چهار ساعت از زمان پذیرش قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی ایران

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/04/28.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved