08/04/58

تأكید استاندار خوزستان بر اجرای خلع سلاح عمومی در خوزستان ، مقابله با تحریكات خارجی در مرزها و نقش ارتش در آشوب خوزستان .

درگیری مجدد در كردستان بر سر اراضی كشاورزی از جمله درگیری در اطراف مهاباد و پیرانشهر .

مراسم سالگرد كشته شدن دو تن از اعضای چریكهای فدایی خلق در دانشگاه تهران و اعلام مواضع سازمان درباره قانون اساسی ، مجلس مؤسسان ، خلع سلاح ، بازداشت محمدرضا سعادتی .

سخنرانی امام خمینی در جمع هیئت اعزامی از ایران به اتحاد شوروی و بیان چگونگی برخورد آنان با بیگانگان از موضع قدرت و عزت و حفظ شئونات اسلامی .

نتایج آخرین نشست وزیران كشورهای صادر كننده نفت ( اوپك ) در ژنو و بروز شكاف در میان اعضای اوپك .

08/04/61
بیانیه فرماندهی كل نیروهای مسلح عراق مبنی بر پایان عقب نشینی این كشور از خاك ایران: نیروهای مسلح دلیر ما در طول بیست و یك ماه گذشته وظیفه ملی و قومی خود را با شرافت و قدرت در دفاع از سرزمین عراق انجام دادند و امروز با عالیترین سطح بیداری و آمادگی و تصمیم، در مرزهای میهن مستقر هستند.

فرمانده منطقه 7 سپاه: عراقیها در ارتفاعات "آق داغ" متعلق به ایران كه به شهر قصرشیرین مشرف است، مستقر شده اند. استاندار ایلام: عراق شهر مهران را پس از ویران كردن رها ساخت و در ارتفاعات مشرف به آن موضع گرفته است. گزارشی از ویرانگری نیروهای عراق در استان ایلام به هنگام عقبنشینی.

درگیری نیروهای خودی با عراقیها در شمال قصرشیرین. حضور نیروهای عراقی در ارتفاعات مشرف به نفت شهر.

سخنان سرهنگ "صیاد شیرازی" فرمانده نیروی زمینی ارتش و آقای "معینیان" مسئول اطلاعات عملیات سپاه در قرارگاه كربلا در جلسة توجیهی فرماندهان یگانهای حاضر در عملیات رمضان: «بهترین مانوری كه میتوانیم انجام دهیم و حق خودمان را از دشمن بگیریم، طرح عملیات رمضان است. با اجرای این طرح بسیاری از امكانات دشمن به دست ما میافتد. اگر به ساحل شط العرب رسیدیم و عراق به زانو درنیامد، میتوانیم از جای دیگری وارد عمل شویم. اگر لازم باشد برای ادامة عملیات به طرف بغداد میرویم...» معینیان نیز در این جلسه آخرین وضعیت زمین و دشمن را تشریح كرد و گسترش دشمن در منطقه عملیاتی را برشمرد.

مطالب سرهنگ "صیاد شیرازی" فرماندة نیروی زمینی ارتش دربارة دیدار اخیر شورای عالی دفاع با امام و گزارش جلسة امروز شورای عالی دفاع: حضرت امام سؤال كردند كه "آیا سوریه در مقابل سیصد هزار نیروی اسرائیلی حاضر به استقرار و وارد عمل كردن صد هزار نفر هست؟» امام گفتند: «ما نیروهای خود را برای این به لبنان و سوریه اعزام كردیم كه نیروهای بقیه دولتهای اسلامی نیز به ما بپیوندند نه اینكه ما خودمان جلو بیفتیم و كسی هم با ما نیاید.»

در جلسة امروز شورای عالی دفاع زمان و نحوة اجرای عملیات و طرح عملیاتی "كربلای 4" مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سرهنگ صیاد شیرازی در جمع فرماندهان یگانهای عملیاتی: ما باید هر چه سریعتر طرح عملیاتی "كربلای4" را به اجرا در آوریم. ساحل شط العرب یك پدافند مطمئنی برای نیروهای خودی است.

 گفت وگوی آقای هاشمی رفسنجانی با سفیران سوریه، لیبی، كاردار شوروی و سفیر هند. سفیر سوریه: اگر همة كشورهای عرب همانند ایران به سرعت به لبنان نیرو اعزام میكردند، امریكا و اسرائیل تا این اندازه جسور نمیشدند.

08/04/66
بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط ارتش عراق

قرارداد فروش 200 فروند موشك زمین به زمین چینی موسوم به كرم ابریشم به ارزش 250 میلیون دلار در سال 1985 به هنگام بازدید هاشمی رفسنجانی از چین به امضاء رسیده است.

08/04/67
ریچارد مورفی: ما هیچ اخباری در مورد آمادگی ایران برای قبول اجرای قطعنامه 598 دریافت نكرده‌ایم.

ابوغزاله: مصر هرگز اجازه نخواهد داد كه ایران در جنگ با عراق پیروز شود.

المستقبل: هم اكنون گفتگوهائی در قبرس میان مقامات ایرانی و آمریكایی در مورد آزادی گروگانهای آمریكایی در لبنان جریان دارد.

صدام: آمریكاییها اطلاعات ماهواره‌ای خود را مبنی بر حمله آینده ما به جزایر مجنون را به ایرانیها داده بودند.

تك ارتش عراق در منطقه دربندیخان و شاخ شمیران

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/04/08.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved