30/03/58

انتشار خبری از قول حجت الاسلام خلخالی مبنی بر مجازات خائنین و تجزیه‌طلبان از جمله شبیر خاقانی ؛ و در پی آن دعوت گروه‌های خلق عرب به راهپیمایی اعتراض‌آمیز در خرمشهر ؛ اطلاعیه شورای تأمین خرمشهر در تأكید بر اجرای قطعنامه آیت الله خاقانی و دكتر مدنی و تجلیل از مقام علمی و روحانی آیت الله و درخواست حفظ آرامش از مردم شهر .

ادامه اقدامات خشونت‌بار در خرمشهر : حمله به انبار مخابرات خرمشهر و به آتش كشیدن آن ، آتش زدن خانه‌های اداره بندر و پرتاب نارنجك و بمب دستی به داخل خانه بعضی از مردم .

مصاحبه استاندار خوزستان با روزنامه كویتی الانباء درباره علل حوادث این استان و دخالت سه گروه در این حوادث ( افراد ساده‌لوح ، ساواكی‌ها و عوامل وابسته به رژیم فاسد پیشین و پادوهای استعمار بین‌المللی ) ، رد وجود كدورت بین وی و آل شبیر خاقانی و گله از عراق و كویت به دلیل عدم ابراز دوستی

جلال الدین حسینی ( امام جمعه بانه و برادر شیخ عزالدین ) طی مصاحبه‌ای نظریاتی متضاد با اندیشه اسلامی درباره كنفرانس سنندج ، اختلافات مفتی‌زاده و عزالدین حسینی و علل مهم عدم شركت عزالدین حسینی در كنفرانس سنندج ، ابراز داشت .

اقدامات تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق برای تحت الشعاع قرار دادن واقعیات مربوط به دستگیری سعادتی ، از جمله ارسال نامه به دكتر علی‌اصغر حاج سید جوادی به عنوان كمیسیون حقوق بشر و استمداد برای رسیدگی به “ دستگیری و شكنجه مجاهدین ” ؛ انتشار اطلاعیه سازمان در ردّ اظهارات آیت الله مهدوی كنی مبنی بر عدم شكنجه سعادتی ؛ انتشار پیامی با عنوان “ پیام مادر رضایی‌های شهید به مردم ایران به مناسبت دستگیری و شكنجه مجاهد اسیر محمدرضا سعادتی ” .

نامه رئیس ستاد كل ارتش به نخست‌وزیر و درخواست استفاده از خودرو به جای هواپیما و هلی‌كوپتر در مأموریت‌ها و موارد غیر ضروری به علت مشكلات موجود .

فرمانده سپاه پاسداران احكام اعضای ستاد فرماندهی سپاه پاسداران كردستان را صادر كرد .

پیام آیت الله العظمی مرعشی نجفی در تأیید اصل 13 قانون اساسی و تعیین تشیع به عنوان مذهب رسمی كشور و اقامه دلایل عقلی و تاریخی برای آن و برشمردن 9 كشور اسلامی كه مذهب رسمی آنها در قانون اساسی مشخص شده است .

مصاحبه تلویزیونی دكتر صادق طباطبایی معاون سیاسی وزارت كشور ( كه پس از انتصاب امیر انتظام به سفارت ایران در سوئد به عنوان سخگوی جدید دولت مطرح است ) درباره روند تهیه پیش‌نویس قانون اساسی ، اعمال نظریات مراجع ، تبادل نظر در شورای انقلاب و اداره طرح‌های انقلاب و نهایتاً انتشار آن ، جایگزینی مجلس خبرگان به جای مؤسسان ، رفراندوم قانون اساسی و منحصر به فرد بودن دمكراسی در ایران در مقابل نمونه‌های شرقی و غربی آن

گزارش آسوشیتدپرس از مذاكرات مجدد و محرمانه حافظ اسد و احمد حسن البكر درباره ادغام دو كشور سوریه و عراق و اعلام موافقت دو كشور با تشكیل یك فرماندهی سیاسی مشترك .
30/03/60
شروع فاو نظامی منافقین (ترور – انفجار).
30/03/66
رد شرط‌های پایان جنگ ایران از سوی عراق

آغاز دوباره حملات عراق به نفتكش‌ها پس از توقف یك ماهه.

30/03/67
تصرف ماووت توسط عراق

آغاز سفر مورفی فرستاده ویژه امریكا به كشورهای خلیج فارس

درخواست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از آقای هاشمی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در مقابله با حملات شیمیایی عراق

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/03/30.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved