07/02/58

تقاضای خودمختاری هیئت نمایندگی عرب زبان در خوزستان از دولت

پیامدهای حوادث نقده : اعلام ممنوعیت خروج مردم نقده از شهر ؛ تجمع خانواده های گروگانها برای اطلاع یافتن از سرنوشت نزدیكان خود ؛ گزارش مطبوعات از نابسامانیهای به جامانده از درگیری ؛ ادامه تبادل گروگانها ؛ هشدار شورای انقلاب پیرانشهر كه چنانچه به وضع مردم منطقه رسیدگی نشود جمعیت كثیری از منطقه خواهند رفت ؛ …

تحركهای قومی در خرمشهر : تظاهرات عناصر سازمان سیاسی خلق عرب در حمایت از آیت الله شبیرخاقانی و درخواست از دولت كه برای جلوگیری از خروج ایشان ( شبیرخاقانی ) از كشور ، خواسته های وی را برآورده كند . سخنان شبیرخاقانی مبنی بر انصراف از تصمیم خود پس از دریافت پیامهای آیت الله شریعتمداری و آیت الله طالقانی و و ملاقات با نماینده امام خمینی .

كنفرانس مطبوعاتی " هیأت سی نفری خلق عرب خوزستان " اعزامی به تهران درباره اهداف و خواسته های خلق عرب . و بازتاب سفر هیأت نمایندگی خلق عرب به تهران در رسانه های خارجی ؛ از جمله یونایتدپرس و رادیو لندن .

نامه سازمان مجاهدین خلق به دادستان انقلاب اسلامی مبنی بر ربوده شدن محمدرضا سعادتی ( یكی از رهبران این سازمان ) به دست پاسداران انقلاب اسلامی و افشاگری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره ارتباط سعادتی با سفارت شوروی و دستگیری وی به هنگام حضور در محل قرار برای تبادل اطلاعات و اسناد .

سخنرانی جلال الدین فارسی ( عضو شورای مركزی حزب جمهوری اسلامی ) در ورزشگاه قزوین تحت عنوان " دولت بی بأس " و تاكید وی بر ضرورت تشكیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حراست از دستاوردهای انقلاب .

بیانات امام خمینی در جمع گروهی از دانش آموزان و دانشجویان سنندج و تاكید ایشان بر محروم بودن تمام استانها و دعوت به صبر و آرامش برای بازسازی كشور و رسیدگی به محرومیتها و راه اندازی شوراهای ولایتی در همه جا و واگذاری كارهای مردم به مردم هر منطقه و …

07/02/60

افشاء ارتباط سازمان مجاهدین خلق با عراق توسط نماینده قائم شهر.

07/02/64

اظهارات دكوئیار پس از دیدار با مقامات ایران: مقامات ایرانی در گفتگوهایشان خواست قدیمی خود مبنی بر سرنگونی صدام بعنوان شرطی كه باید تحقق یابد تا اصولاً مذاكرات صلح بتواند انجام گیرد را مطرح نكردند

تائید بكارگیری سلاحهای شیمیایی از سوی عراق برعلیه ایران از سوی پزشك منتخب دبیركل سازمان ملل.

میرحسین موسوی: امروز ما كمتر از سابق زیر فشار برای پذیرفتن صلح هستیم.

در بیانیه 25 آوریل 1985 شورای امنیت، بكارگیری مجدد سلاحهای شیمیایی در جنگ شدیداً محكوم گردید (بدون ذكر نامی از عراق) (منابع مطلع این بیانیه را كوششی از جانب سازمان ملل برای ترغیب ایران جهت شركت در كوششهای صلح تلقی كردند.)
07/02/67

اعلام شوروی – ایتالیا – آلمان غربی – ژاپن و برزیل از عدم حمایت از طرح تحریم تسلیحاتی به خاطر تحولات اخیر در خلیج فارس

هاشمی رفسنجانی: از این پس زمان به نفع ما نخواهد بود. (تاریخ دقیق این اظهارنظر مشخص نیست.)

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/07.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved