25/01/58

ابهام در سرنوشت انتخابات شوراي شهر سنندج : تحصن گروههاي اسلامي و بازاريان در مسجد جامعه سنندج در حمايت از لغو انتخابات ؛ اعتراض دو تن از اعضاي وابسته به گروه پيشرو در هيأت پنج نفري به معلق ماندن شمارش آراء ؛ وجود تقلب و سوء استفاده در انتخابات را نماينده آيت الله طالقاني در هيأت پنج نفري تأييد كرد ؛ اعتراض جبهه دمكراتيك ملي به معوق ماندن شمارش آراء در سنندج ؛ اجتماع معترضان به انتخابات در ميدان آزادي سنندج و پيام مفتي زاده مبني بر درخواست تجديد انتخابات .

تصميمهاي جديد دولت موقت دربارة گشايش دفتر ساف در خوزستان به دنبال انتشار اخبار دخالت اين سازمان در دامن زدن به پان عربيسم .

اعتراض روحانيان اهل تسنن سيستان و بلوچستان به سخنان امير انتظام در مورد وجود تجزيه طلبي در آن منطقه : نگراني ما در اين است كه باز هم هب اتهام تجزيه طلبي مردم اين استان از حقوق خود محروم بمانند .

اعلام 29 فروردين به عنوان روز ارتش ؛ امير انتظام ( سخنگوي دولت ) : ارتش ملي و مردمي ما بايد وجود خود را نشان دهد تا كسي فكر نكند كه ارتش ما مضمحل شده و كاملاً از بين رفته است .

هشدار امام نسبت به توطئه هاي داخلي و خارجي براي ايجاد تفرقه در جامعه و به اعتصاب كشاندن كاركنان كارخانه ها : دستهاي اجنبي در كار مي باشد تا دوباره ما را به وضع اوليه برگرداند و تفرقه بين صفوف ايرانيان بيندازند .

واكنش جهاني در مورد اعدام عناصر رژيم شاهنشاهي : اطلاعيه دولت آلمان مبني بر اينكه حفظ حقوق بشر يكي از هدفهاي انقلاب ايران بوده و نبايد حقوق شناخته شدة بين المللي را در يك دادگاه عمومي عادلانه از مدافعان سلب نمود . ابراز شگفتي دولت سوئيس از اعدامها در ايران و طرح احتمال فراخواني سفير آن كشور از تهران . اظهار نگراني وزير خارجه استراليا از ادامه محاكمه سرّي و اعدامها در ايران . روزنامه كريستين ساينس مونيتور : جهان خارج ، محاكمه و اعدامهاي سريع عمال شاه سابق را در ايران نمي تواند فقط با خودبيني قضاوت و تحريم كند . لوس آنجلس تايمز : احتمالاً عمال رژيم سابق ايران استحقاق چنين مجازاتهايي را داشته اند ، ولي بدون رعايت موازين حقوقي نمي توان آراي اين محاكم انقلابي را اجراي عدالت خواند .

تاسيس دفتر سازمان آزادي‌بخش فلسطين در تهران.

25/01/59

پيام سعدون حمادي به دبيركل سازمان ملل مبني بر ادامه اشغال ايران بر سه جزيره خليج فارس

اتحاد شوروي هر نوع دخالت نظامي آمريكا در منطقه را تجاوز مستقيم به شوروي تلقي مي‌كند.
25/01/60

عملیات امام مهدی (عج)

25/01/63

وال استريت ژورنال: به توجيه ريگان نقش وزارت خارجه آمريكا در تهيه طرح‌هاي جديد چاره‌انديشي در مورد جلوگيري از سقوط صدام است.

25/01/66

عملیات فتح پنج در منطقه چوارته و ماووت واقع در استان سليمايه عراق

عملیات نصر یک در منطقه غرب بانه

عمليات شوش هم در همين روز در محورشوش آغاز گرديد

سخنگوي وزارت خارجه شوروي: شوروي سه نفتكش به كويت كرايه مي‌دهد و آماده است براي جلوگيري از حملات ايران يك اسكورت مسلح دريايي در اختيار بگذارد.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/01/25.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved