شهید آوینی

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:
هیئت مذاکره‌کننده ایرانی زیر بار زور نمی‌رود


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید به هیات ایرانی مرحبا گفت که از آبروی مملکت دفاع می‌کند و زیر بار زور نمی‌رود.

 94/01/01


آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: باید بدانیم تمام ظلمت‌های که در زندگی ما پیش می‌آید و عقل را از کار می‌اندازد، پیروی از هوای نفس است و باعث می‌شود که نور عقل کم شود تا جایی که هیچ نمی‌بینیم. از شر هوای نفس به خدا پناه ببریم.
 

دانلود


وی با اشاره به شخصیت حضرت صدیقه (س) اظهار کرد: حضرت صدیقه (س) الگوی خوبی برای زنان و مردان است. الگوی صبر و استقامت و کمک به نیازمندان. ایشان همچنین نقش مهمی در آگاه نمودن جامعه و ایجاد بصیرت داشتند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: مناسبت بعدی سالگرد رحلت حاج احمد آقا خمینی بود که ایشان را تجلیل و تکریم می‌کنم؛ ایشان در کمال بصیرت و فداکاری در کنار امام بود. به‌خوبی از دفتر امام (ره) مراقبت می‌کرد، مصاحبه‌ها را تنظیم می‌کرد و پس از رحلت امام وفای خود را به مقم معظم رهبری خوب نشان داد و حقیقتاً به وظیفه دینی خود در اطاعت از ولی امر سخت کوشا بود.

وی در ادامه به نبرد با داعش در عراق اشاره کرد و گفت: موفقیت ارتش و مردم عراق را در مبارزه با داعش آرزومندیم. به حمدالله توفیقات خوبی نصیب ارتش و مردم این کشور شده و امیدوار هستیم که خداوند آن‌ها را در پاک‌سازی تکریت از عناصر کثیف داعش یاری کند. برای مردم بحرین هم آرزوی موفقیت کامل را دارم

موحدی کرمانی با بیان اینکه چند جمله‌ای با آقای کری صحبت دارم، گفت: ایشان اعتراف کرد در سوریه شکست خورده‌اند. عجیب است که هر چه شکست می‌خورند پند نمی‌گیرند، بیدار نمی‌شوند و غرورشان نیز کم نمی‌شود. ولی وقت آن شده که زمام داران امریکا هم فکر کنند که چرا شکست خورند. شما که تا توانستید از تروریست‌های سوریه حمایت کردید و آن‌ها را مجهز کردید؛ اما شکست خوردید. آیا ایران به شما درس نداد؟ حمایتی که از شاه کردید و شکست خوردید چرا پند نگرفتید. جنایت‌های شما باعث شده در جای جای این سرزمین فریادهای مرگ بر آمریکا بلند شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنید تا چه زمانی با ظلم و خون‌ریزی و تجهیز تروریست‌ها موفق خواهید شد. امروز مردم بیدار شده‌اند و زیر بار ظلم نمی‌روند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تا چه زمانی باید هیات ایرانی بگوید که در مقام سلاح اتمی نیستیم و شما هم بگوید ما هنوز اعتماد نداریم و باورمان نیست. از چه راهی شما باید مطمئن بشید؟ همه راه‌ها را که هیئت‌های ایرانی جلوی شما گذاشته است. هنوز می‌گویند که اعتماد نداریم؛ این‌ها بهانه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دشمنی این‌ها با اسلام و انقلاب است. باید بگوییم که مرحبا به هیئت ایرانی که دفاع می‌کند و زیر بار زور نمی‌رود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ای کاش در دنیا عده‌ای آزاده پیدا می‌شدند و آمریکا را به محاکمه می‌کشیدند. این همه جنایت و آدمکشی می‌کنند بعد می‌گویند ما شکست خوردیم. غلط کردید که این جنایت‌ها را کردید. آمریکا باید در دادگاه جهانی در مقابل افکار عمومی پاسخ‌گو باشد.

موحدی کرمانی با اشاره به آمریکایی‌ها گفت: شما در مقابل یک حکومت قانونی در سوریه مزاحمت ایجاد و از تروریست‌ها حمایت کردید، بعد می‌گویید که شکست خورده‌اید؛ شما شکست خورده هستید و بدون تردید همواره شکست خورده و خواهید خورد لذا در این فرصت باقیمانده که هیئت ایرانی منصفانه و با منطق با شما حرف می‌زنند، آن را بپذیرید چراکه ضرر نمی‌کنید لذا برای اولین بار امتحان کنید.

وی در پایان سخنان خود گفت: طرف غربی می‌گوید ما نمی‌توانیم بفهمیم که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست؛ هیئت ایرانی که نمی‌تواند برای شما خلق فهم کند؛ خب نمی‌فهمید! چه‌کارتان کنیم؟!
 

منبع :دفاع پرس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo