انسجام‌ باعث می‌شود وزارت خارجه با قدرت از حقوق ملت دفاع کند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران 93/11/17 با بیان اینکه نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی نامه سیاسی و به معنای دعوت به اسلام نبوده است، تاکید کرد که مسلمانان ساکن اروپا و آمریکا نیز در نشان دادن چهره واقعی اسلام تکلیف دارند.

93/11/18

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما با رهبری امام خمینی (ره) که در فقاهت، مرجعیت، حکمت و اخلاص و دل دادن به خدا اول بود پیروز شد.

وی با اشاره به طرح‌های دشمنان برای ایران و اسلام و تکلیف مسلمانان، گفت: دشمن قبلا بنا داشت اسلام را از این کشور بردارد تا بتواند تمام منابع ملتی که غرق در شهوت است را در چنگ بگیرد و ببرد و چنین هم کرد به طوری که رضاخان با مظاهر اسلام، مساجد، حجاب، روحانیت و عزاداری سیدالشهداء مقابله کرد تا اسلام را برچیند.
 

دانلود


خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رضاخان مرد و پسرش آمد و دید اینطور نمی‌شود بلکه باید مظاهر اسلام وجود داشته باشد لذا اسلام و مساجد برگشتند و گفتند حال که ظواهر را نمی‌توان از بین برد پس باید سراغ اصل اسلام برویم ولی بحمدالله با حرکتی که امام راحل و ملت بزرگ کردند انقلاب پیروز و به گوشه‌های دنیا صادر شد.

وی افزود: سپس دشمن گفت باید با این حرکت از دو طریق جنگید؛ یکی با تشکیل گروه‌هایی مثل داعش و طالبان که عنوان اسلام را انتخاب کردند ولی تروریست هستند و می‌خواهند با کشتن مردم بگویند اسلام چنین دینی است.

امامی کاشانی اظهار کرد: حرکت دیگر این بود که کتاب‌ها و تصاویری از پیامبر اکرم (ص) درست کنند تا چهره اسلام و پیامبر را زشت نشان دهند و امت اسلام را از پیغمبر (ص) جدا کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران هدف دیگر دشمنان از این کار را عدم توجه به یهودیت و مسیحیت به پیامبر (ص) عنوان کرد و گفت: دشمنان تا دیروز به فکر این بودند که اسلام را از ایرانیان بگیرند ولی امروز می‌خواهند آن را از جهان بگیرند.

وی با اشاره به جنایت اخیر داعش نسبت به خلبان اردنی، گفت: این جنایتکاران در توجیه جنایت اخیر خود که طی آن خلبان اردنی را فرود آوردند و در قفس زنده سوزاندند به یک آیه قرآن استناد کردند حال آنکه باید گفت این آیه چه ارتباطی به شما دارد؟ شما بودید که به مسلمین حمله کردید، شما بودید که زن، کودک و پیر و جوان و بیمارستان‌ها حمله کردید آن وقت آیه شریفه را به نفع خود مصادره می‌کنید؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: آنها می‌گویند خلبان اردنی را کیفر کردیم. خلبان اردنی آمده شما را کیفر کند که این همه جنایت کردید. کدام دین می‌تواند با این حرکت‌های وحشیانه شما مخالفت نکند؟ شما قرآن را به نام خودتان زیر و رو کردید. خداوند در قرآن می‌فرماید سیئه را پاسخ حسنه بدهید و در جامعه محبت و حسن خلق باشد. سیره پیمغبر اکرم (ص) این است.

امامی کاشانی با اشاره به اهمیت پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی و آمریکای شمالی، گفت: این پیام برخلاف آنچه که برخی رسانه‌ها می‌خواهند آن را سیاسی جلوه دهند، سیاسی نبود. این پیام همچنین چنان که برخی رسانه‌ها گفتند دعوت به اسلام نبود. آنها گفتند رهبر ایران مسیحیان را به اسلام دعوت کرده است در حالیکه چنین نبود.

وی ادامه داد: در قرآن کریم خدا به پیامبر (ص) می‌فرماید «فذکر انما انت مذکر» تو تذکر بده و خدا آن را نافع قرار می‌دهد. رهبر انقلاب به جوان‌هایی که به فطرت نزدیکترند تذکر داد و گفتند شما برگردید ببینید یهودیت، مسیحیت، زرتشت و اسلام چه چیزهایی هستند و ببینید واقعیت چیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: عده‌ای از جوانان یهودی و مسیحی در عیاشی هستند ولی عده‌ای از آنها هم می‌خواهند بفهمند حقیقت چیست. من به آنها می‌گویم سیره پیامبر (ص) را بخوانید و ببینید اسلام چقدر به محبت اهمیت داده است. این خشونت‌ها چیزهایی است که سیاستمداران غربی ایجاد کرده‌اند. اینها دروغ می‌گویند. ببینید جنایات‌شان چیست. این فسادها باید شما را بیدار کند و سراغ کتاب‌ها بروید.

وی تصریح کرد: این یک تکلیف شرعی است که رهبر معظم انقلاب احساس کردند و همان وظیفه‌ای است که خدا به پیغمبر اکرم (ص) نیز تکلیف کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مسلمانانی که در اروپا و آمریکا زندگی می‌کنند، گفت: نباید بگویید که رهبر انقلاب یک وظیفه را انجام داده و کافی است بلکه شما از هر قشری از جمله استاد، دانشجو و تاجر که باشید نیز این وظیفه را دارید. اگر تاکنون تنبه نداشتید نامه رهبر انقلاب این تنبه را ایجاد کرد. شما که اقتصادتان خوب است موظفید کتاب‌های نفیس را تهیه کنید و به دست جوانان اروپایی و آمریکایی بدهید. شمایی که در اروپا و آمریکا زندگی می‌کنید موظفید چهره واقعی اسلام را به آنها نشان دهید.

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چیزی که این انقلاب باعظمت را پیروز کرد ولایت فقیه و انسجام ملت در پیروی از امام امت و داشتن تقوا بود. ما باید به تقوا و خداپرستی برگردیم و معنویت را در بین‌مان بیشتر کنیم. باید به حقوق و فضائل اخلاقی بیشتر توجه کنیم و فضای جامعه را فضای تقوا کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران از وزارت ارشاد و صداوسیما خواست به معنویت توجه داشته باشند و حرکت‌های آنها طوری نباشد که معنویت و تقوا را تضعیف کند.

وی با اشاره به بیعت همافران با امام خمینی (ره)، حرکت‌های این‌چنینی در دوران پیروزی انقلاب را حرکت‌هایی باعث انسجام ملت دانست.

امامی کاشانی با اشاره به اهمیت انسجام ملت اسلامی ایران، گفت: این انسجام‌هاست که باعث می‌شود وزارت خارجه با قدرت از حقوق ملت دفاع کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین پرتاب ماهواره ملی فجر به فضا را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت که حرکت‌های این‌چنینی نشان دهنده ارزش علم در جامعه اسلامی ماست.
 

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران