شهید آوینی

مسابقه زندگی ایمانی

برای شرکت در مسابقه زندگی ایمانی متن زیر را بخوانید و با توجه به این متن، قطعه ادبی،شعر،جمله کوتاه،داستان کوتاه و..
 

برای شرکت در مسابقه زندگی ایمانی متن زیر را بخوانید و با توجه به این متن، قطعه ادبی،شعر،جمله کوتاه،داستان کوتاه و..

را حداقل تا تاریخ 25 مرداد ماه از سه طریق زیر برای ما ارسال نمایید.

1-فرم تماس با ما

2-ایمیل: Montazeran29@yahoo.com

۳-ارسال از طریق نظرات

 

***به ده نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی از طرف هیئت منتظران محیی المومنین(عج)اهدا خواهد شد.

***تمامی شرکت کنندگان در مسابقه  باید ایمیل یا شماره تماس خود را وارد نمایند تا در صورت برنده شدن بتوانیم با انها تماس بگیریم

 


 

***همه ما می دانیم که اسلام برترین برنامه زندگی و تکامل انسان هااست.اگر به راستی این گونه است پس چرا امت اسلامی به چنین زندگی متعالی دست نیافته است؟

آیا دلیل مسلمانان هستند یا اسلامی که برای چهارده قرن پیش بوده و امروز دیگر کارایی ندارد؟

بررسی اجمالی جامعه غرب وبزه کاری ها و جنایتهایی که هر روز اخبار آن از رسانه ها پخش میشود و مشکلات زیادی که این تمدن در زندگی بشر بوجود اورده و همچنین بیماریهای روحی وروانی که اکثر افراد جامعه غرب به ان مبتلا هستند و در مقابل استقبال بی سابقه مردم جهان و به خصوص مردم کشورهای غربی از اسلام دلیل محکم متقنی بر به سعادت نرساندن مکتب ما و اسیم های غربی و کار امد بودن دین مبین اسلام است.

البته نباید از پیشرفت ابزارهاوامکانات ما در غرب غفلت کنیم که الحق غربیها در این زمینه از مسلمین جهان جلوترند،اما به بهای استعمار و استشمار انسان های دیگرو  به بند کشیدن و خوار کردن ارزش وجودی انسان و محدود کردن به زندگی پست مادی.

حال با تامل در وضعیت جامعه غرب و امت اسلامی به این نتیجه می رسیم که دلیل اصلی عدم دستیابی امت اسلامی به زندگی متقابل و نیکو مسلمانان هستند این مسلمانان هستند که به دین اسلام عمل نمی کنند.

اما سوالی پیش می اید که چرا مسلمانان به دین اسلام عمل نمی کنند؟و قوانین نجات بخش و تعالی دهنده ان را در زندگی فردی واجتماعی پیاده نمی کنند؟آیا در حقانیت دین شک دارند یا توان عمل به ن  ندارد؟

مسما یک قسمت جواب به تنلی  و رفاه طلبی مسلمین که انها را از غافله پیشرفت عقب نگه داشته است،بر می گردد

و قسمت مهمتر جواب مربوط میشود به توطئه و برنامه های غبیها برای عقب مانده نگه داشتن مسلمین و غافل کردن آنها به مسائل فرعی و تلقین روحیه خود کم بینیکه در کل از انها به عنوان جنگ فرهنگی و در عبارت کاملتر جنگ نرم یاد می شود.

 

قران کریم علت اصلی غلبه و حکومت طاغوت را جهل افراد بیان میکند و ائمه اطهار(صلوات الله علیهم اجمعین)نیز اگاهی بخشی و عالم کردن امت را بر هر کار دیگر ارجه می دانستند ومجاهده فرهنگی را در این اولویت قرار داده بودندکه که این مسیر مبارزاتی

از دوره امامت امام سجاد (ع)نمود بیشتری پیدا می کنند و در زندگی امام صادق(ع)و بروز چشمگیری می یابدو در زندگانی دیگر ائمه نیز به صورت واضح قابل مشاهده است.

در دوران غیبت نیز قسمت طلائی این جور چنین اماده کردن وعالم کردن امت مسلمان نسبت به معارف اسلام ناب است که خود مقدمه برای اسلامی و ایمانی کردن زندگی فردی و اجتماعی است که این نیز خود عامل برتری وسعادتمندی در زندگی دنیوی و اخروی است.فرد مسلمان باید بداند که اسلام برای همه ی عرصه های زندگانی او برنامه ای دارد،برای تحصیل ،کار،تفریح،ازدواج و.. در کل عرصه ی از زندگی از نظریه پردای و راهکار دادن اسلام خالی نیست که اگر جز این بود نقص محسوب میشد.

وظیفه ما یافتن دقیق و صحیح نظر اسلام با شرایط حال و عمل به ان است و این امر جز با اموختن و شناخت دین اسلام ممکن نیست

پس راه نجات و سعادت مسلمین اموختن اسلام ناب و عمل به ان است که این نیز جز با مراجعه به اسلام شناسان حقیقی ممکن نیست.

اگر ما به معنی واقعی کلمه به دنبال پیاده کردن اسلام عزیز در زندگی باشیم مصداق ایه ی:"الذین جاهدوا فینا لندینهم سبلنا" می شویم و اگر صادقانه و خالصانه مومن باشیم دیگر هیچ هراس و ترسی از ابر قدرتها و طاغوتها دنیا نخواهیم داشت که خداوند می فرماید:

"ولا تهنوا و لا تحزنوا"و این یعنی اینکه اگر ایمان داشته باشیم مطمئنا برتریم و مقدمه دستیابی به ایمان نیز شناخت و معرفت است

ماعصل مطلب این می شود که:معرفت و شناخت عمیق از اسلام و عمل مومنانه و خاصانه به ان در عرصه زندگی موجب برتری مسلمین است و این یعنی زندگی ایمانی که خداوند می فرماید زندگی بهتر است

                                                  انتم الاعلون ان کنتم مومنین

                                   زندگی ایمانی                                 زندگی برتر

 
 

منبع : وبلاگ هیئت منتظران محیی المومنین(عج)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo