شهید آوینی
اعلامیه انجمن علوم و فناوری های نوین دفاعی
در باره هشتم  تیر روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی
به مناسبت هشتم تیر روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی که در کشور عزیزمان جان بسیار کسانی را گرفته است .
 
جمهوری اسلامی ایران بعنوان بزگترین قربانی سلاح های کشتار جمعی در قرن اخیر با بیش از 50 هزار شهید و مصدم شیمیایی هنوز از اثار و تبعات بکارگیری این سلاح ها در طول دفاع مقدس رنج می برد.
ایران عضو باسابقه، فعال و متعهد به کنوانسیون های منع توسعه و بکارگیری سلاح های کشتار جمعی، هسته ای ، شیمیایی، میکروبی همواره معتقد است که جهان باید عاری از سلاح های کشتار جمعی گردد و این سیاست را در عرصه دفاعی و حتی در دفاع 8 ساله خود نیز رعایت نمود و با تمام آسیب هایی که از این سلاح ها متحمل گردید هرگز دست به مقابله به مثل نزد.
فاجعه بکارگیری سلاح های کشنده شیمیایی بر علیه مردم بی دفاع حلبچه و سردشت فاجعه ایست که تاریخ بشریت را سیاه نموده و نشاندهنده دد منشی رژیم های سلطه گر و حامیان آن در
متاسفانه ضعف سازمان های بین المللی در محکومیت صریح بکارگیری سلاح های شیمیایی توسط رژیم صدام  و عدم محکومیت آن سبب گرید که در جنگ های دیگر منطقه ای بر علیه مردم بی دفاع غزه از سلاح های نامتعارف سمی استفاده شود.

 

انتشار گزارشاتی مستند مبنی بر حمایت علمی فنی و تجهیزاتی کشورهای غربی در تجهیز رژیم صدام به تولید سلاح های کشتار جمعی با عدم توجه سازمان های بین المللی و مجامع مدافع حقوق بشر مواجه شده که این خود نشان دهنده جدی نبودن این سازمان ها در مبارزه واقعی بر علیه توسعه این سلاح های ضد انسانی است.
از سوی دیگر عدم انهدام زرادخانه های سلاح های کشتار جمعی موجود در کشورهای عضو شورای امنیت تهدیدی است بر امنین جهانی و اینکه احتمال بکارگیری آن در مخاصمات آینده وجود دارد
تلاش کشورهای پیشرفته در توسعه  انواع دیدی از سلاح های کشتار جمعی مدرن هسته ای ، شیمیایی و بیولوژیک جزو نگرانی های جدی جامعه بشری است.
ما ضمن حمایت از هرگونه فعالیت جهت نابودی و توقف تولید و توسعه هرگونه سلاح کشتار جمعی اعلام می داریم که علوم و فناوری های نوین دفاعی باید از دفاع از حقوق مردم بکار گرفته شود و در دفاع از مصدومین حملات وحشیانه شیمیایی دوران دفاع مقدس از تمام انجمن های علمی ، رسانه ها و سازمان های مدافع حقوق بشر داخلی و خارجی و سازمان های بین المللی می خواهیم که صدای بلند این قهرمانان آسیب دیده از سلاح های کشتار جمعی را مردم جهان برسانند تا با ثبت این روز بعنوان روز جهانی مقابله با سلاح های کشتار جمعی در همه کشورهای جهان مبارزه ای مردمی برای مقابله با این گونه تسلیحات صورت گیرد.
ما معقدیم خاورمیانه عاری از  همه گونه سلاح های کشتار جمعی ضامن امنیت و صلح منطقه ای و جهانی است.
انجمن علمی علوم و فناوری های نوین دفاعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدا و جانبازان حملات شیمیایی باردیگر توجه دولت ها و کشورهای جهان را به لزوم ممانعت از به کارگیری سلاحهای غیر متعارف هسته ای ، شیمیایی ، میکروبی و همچنین دفاع از قربانیان اینگونه حوادث را بیش از گذشته معطوف می کند.
 

 

 

منبع : سایت فرهنگی مذهبی آوینی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo