شهید آوینی

 

رمزپيروزي‌


برخيز اي چاووش شهر عشق برخيز
غسل زيارت كن ز نهر عشق برخيز
بربند محمل را و برپا كن علم را
آواز ده، آواز عشاق حرم را
هر سر كه پيمان بلا دارد بيايد
هر كس هواي كربلا دارد بيايد

‌شقايق‌هاي سرخ خوزستان بار ديگر بر يكي از بزرگ‌ترين وقايع تاريخ جهان شهادت مي‌دهند. اينان بر زميني روييده‌اند كه بي‌وضو نمي‌توان در حريم مقدس آن قدم گذاشت. شقايق‌هاي سرخ خوزستان بار ديگر پذيراي قدوم مجاهداني هستند كه همه‌ي تاريخ منتظر آمدن آنان بوده است، و اكنون آنان آمده‌اند تا غايات الهي تاريخ را تحقق بخشند و نور خدا را در كره‌ي ظلماني زمين كامل گردانند.

حزب الله اهل اطاعت و ولايت است و قدر نعمت مي‌شناسد، فداكار است و از مرگ نمي‌ترسد و گوش به فرمان «اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم» سپرده است و اينچنين، تو گويي خداوند وظيفه‌ي تحقق اهداف الهي همه‌ي انبيا را بر گرده‌ي صبور و پرقدرت آنان نهاده است، و چه شرفي از اين بالاتر؟ حزب الله از جانب خدا مأمور است كه انسان را و جهان را تغيير دهد؛ انساني كه امروز بيش از هر زمان ديگر گرفتار ظلمت شرك و بت‌پرستي است. در اينچنين دنيايي كه بشر امروز بت خويشتن را مي‌پرستد، ظهور حزب الله معجزه‌اي است كه از نفخات قدسي دم مسيحايي امام امت بر مي‌آيد.

حزب الله پيروز است و پيروزي خويشتن را مديون فقري است كه در پيشگاه غني مطلق دارد، و معراج تكامل او اين است كه وسيله‌اي در خدمت تحقق اراده‌ي حق باشد و از همين است كه حزب الله اهل اطاعت است و سر به فرمان اولي الامر دارد.

تو گويي هنوز فرياد اميرالمؤ‌منين علي (ع) در پهنه‌ي جاودان تاريخ طنين‌انداز است كه: «كجايند آن قومي كه به اسلام فرا خوانده شدند و پذيرفتند، قرآن را خواندند و بر احكام آن‌ استقامت ورزيدند، به سوي پيكار با دشمن برانگيخته شدند و از سر وله و شيدايي و اشتياق، همچون شيفتگي ناقه‌اي به فرزندش، اجابت كردند؛ شمشيرها از غلاف بر كشيدند و گرداگرد كره‌ي زمين را گروه گروه و صف اندر صف فرا گرفتند؟»(١)

«آن كه با نشاط و اشتياق در صحنه‌ي جهاد به سوي خدا بشتابد همانند تشنه‌كامي است كه به سوي آب مي‌رود. بهشت در زير سايه‌ي نيزه‌ها قرار گرفته است و امروز اخبار پنهان به آزمايش در صحنه‌ي نبرد آشكار مي‌گردد، و سوگند به خدا كه اشتياق من براي رو به رو شدن با دشمن از اشتياق دشمن به فرار بيش‌تر است.»(٢)

اشتياق حزب الله براي رو به رو شدن با دشمن از اشتياق دشمن به فرار بيش‌تر است و تو گويي حضرت علي‌(ع) اين خطبه را در شأن حزب الله فرموده است و اگر اينچنين هم باشد عجيب نيست.

صبح پيروزي، در صحنه‌ي عظيم‌ترين وقايع تاريخ، حزب الله مرحله‌اي را به پايان برده و مرحله‌اي ديگر را آغاز كرده است. او خسته نمي‌شود و ملالت را بر قلب استوارش راهي نيست. اينان همان قومي هستند كه درباره‌شان امام كاظم (ع) فرموده‌اند: «مردي از قم قيام مي‌كند و مردم را به سوي حق فرا مي‌خواند. بر گرد او قومي همچون پاره‌هاي آهن اجتماع مي‌كنند. تندباد حوادث آنان را متزلزل نمي‌سازد، از جنگ خسته نمي‌شوند و نمي‌ترسند، بر خداست كه توكل مي‌كنند، و عاقبت از آن متقين است.» آري آن مرد قيام كرده است و آن قوم دلاور نيز بر گرد او اجتماع كرده‌اند و قيام هنوز ادامه دارد، و عاقبت نيز از آن متقين است.

رمز پيروزي اين است: يا فاطمة الز‌هرا. رزمندگان در فضاي پرنشاطي كه با سلام و صلوات و رايحه‌ي نصرت خدا و پيروزي معناي ديگري يافته است، با قايق خود را به آن سوي رود مي‌رسانند.

دشمن حيرت‌زده است كه چگونه دژهاي به ظاهر استوار مكر او در برابر تكبير بسيجي‌هايي كه به‌يكباره و بدون واهمه با آرپي‌جي و كلاشينكف سر مي‌رسند، فرو مي‌ريزد.
دشمن رمز پيروزي ما را نمي‌داند و از همين است كه هنوز شكست كامل خويش را باور ندارد. حزب الله هر چند وطن خويش را دوست مي‌دارد، اما از تعلقات جغرافيايي آزاد است و براي آب و خاك نيست كه مي‌جنگد. ميهن او اسلام است و ايران را از آن دوست مي‌دارد كه درخت ايمان او در خاك مباركش ريشه گرفته است. ايران امروز مركز آن نور مقدسي است كه در ظلمات اين عصر درخشيدن گرفته است و فرداي تاريخ را تا عصر عدالت جهاني روشن خواهد ساخت.

يكي از اسرا هم‌قطارهاي خويش را كه به اين سو و آن سوي دهكده گريخته‌اند فرا مي‌خواند: «بياييد! اينها لشكريان اسلام هستند، به شما كاري ندارند و هر چه درباره‌شان گفته‌اند دروغ است.»

اينان مجاهداني هستند كه خداوند مأموريت تغيير دادن انسان و جهان را بر گرده‌ي صبورشان نهاده است. آنها حزب الله هستند، همانان كه قرن‌ها كره‌ي زمين قدوم مباركشان را انتظار مي‌كشيد كه بيايند و گره از كار فروبسته‌ي انسان بگشايند، و اكنون اينان آمده‌اند و نصرت خدا را نيز به همراه دارند. رمز پيروزي چيست؟

آنها حزب الله هستند، همان‌ها كه قرن‌ها كره‌ي زمين قدوم مباركشان را انتظار مي‌كشيد كه بيايند و گره از كار فروبسته‌ي انسان بگشايند. دشمن رمز پيروزي ما را نمي‌داند و از همين است كه هنوز شكست كامل خويش را باور ندارد و مي‌پندارد كه توان ايستادن در برابر رزمندگان اسلام را داراست.

صلات ظهر بچه‌هايي كه ديشب عمل كرده‌اند، در پناه ديوارها منتظر فرمان هستند. بعضي نماز مي‌خوانند، بعضي غذا مي‌خورند و بعضي در روي همان هره‌ي كم‌عرض كنار ديوار خوابيده‌اند. بچه‌ها در نماز از آنچنان خشوعي برخوردارند كه تو گويي حضور خود را در پيشگاه حضرت حق مي‌بينند و با همان تكبير نخستين، به ملكوت پر رمز و راز عالم اتصال يافته‌اند. بگذار دشمن هرگز رمز پيروزي ما را در نيابد.

چيزي نمي‌گذرد كه بار ديگر فرماندهان لشكر اسلام رزمنده‌ها را براي ادامه‌ي عمليات فرا مي‌خوانند و آنها نيز اجابت مي‌كنند. حزب الله اهل ولايت و اطاعت است و سر به فرمان «اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم» سپرده است و اگر كسي اينچنين باشد، ديگر شيطان را بر او تسلطي نيست و در برابر همه‌ي قدرت‌هاي استكباري، بدون واهمه «نه» خواهد گفت. درود بر حزب الله.
O
بسيجي عاشق كربلاست، و كربلا را تو مپندار كه شهري است در ميان شهرها و نامي است در ميان نام‌ها. نه، كربلا حرم حق است و هيچ‌كس را جز ياران امام حسين راهي به سوي حقيقت نيست.
كربلا، ما را نيز در خيل كربلاييان بپذير. ما مي‌آييم تا بر خاك تو بوسه زنيم و آن‌گاه روانه‌ي ديار قدس شويم.

پی نوشتها

١. نهج‌البلاغه، خطبه‌ي ١٢١
٢. نهج‌البلاغه، خطبه‌ي ١٢٤

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo